Raport MNP 1Q 2020, a opinie o Premium Mobile

raport MNP

Jako, że minął pierwszy kwartał 2020 roku, ukazał się już najnowszy raport MNP, czyli raport przenoszenia numerów. Dzięki niemu mamy wgląd w to, jacy operatorzy przejmują najwięcej klientów, a jacy ich najwięcej tracą. 1Q 2020 okazał się bardzo zły dla Play (bilans: –67 497 numerów), kiepski dla T-Mobile (bilans: -9 083 numery), taki sobie dla Orange (bilans: +9 469 numerów) i bardzo dobry dla Plusa (bilans: +20 652 numery). Nie na nich chcę się jednak skupić w dzisiejszym wpisie. Dziś głównym bohaterem artykułu będzie Premium Mobile.

Raport MNP 1Q 2020 – wyniki Premium Mobile

W pierwszym kwartale br. przeniesiono 378 022 numery. Ile z nich trafiło pod skrzydła Premium Mobile? W ostatecznym rozrachunku, czyli po odjęciu utraconych numerów, było to aż 17 326 numerów. Od razu widać, że jest to lepszy wynik niż w Play, T-Mobile i Orange, a niewiele słabszy niż w Plusie. Fakt, przebić wyniki Play i T-Mobile nie jest trudno, ale wyniku Orange nie przewyższył żadne operator wirtualny oprócz Premium Mobile. Żaden też nie zbliżył się nawet do wyniku Plusa. Co z tego wynika?

Wynika z tego, że Premium Mobile jest jedynym operatorem wirtualnym, który obecnie może konkurować wynikami MNP z operatorami strukturalnymi. Dla porównania, zobaczcie jaki bilans osiągnęli inni operatorzy MVNO. Podajemy tych z najwyższymi wynikami:

  • Vectra (4271),
  • Otvarta (3695),
  • ITI Neovision (3338),
  • Telestrada (3227),
  • Multimedia Polska (3221).

Jak widzicie bilans żadnego z nich nie przekroczył 5 tys. numerów. Przepaść jest więc ogromna! Ale można z tego wysnuć też dalej idące wnioski, jeśli chodzi o Premium Mobile opinie. Do czego zmierzam?

Opinie o Premium Mobile

Jak mam nadzieję wszyscy wiecie, opinie każdego operatora tylko w pewnej części są pisane przez rzeczywistych klientów. Natomiast za sporą ich częścią stoją spece od marketingu, którzy mają za zadanie dbać o dobry wizerunek firmy. W związku z tym można się zastanawiać na ile takie opinie są wiarygodne? Odpowiedź jest chyba oczywista…

Jak w takim razie sprawdzić, czy klienci danego operatora rzeczywiście są zadowoleni z jego usług? Jak się dowiedzieć jaką większość z nich ma opinię o swoim operatorze? Na przykład jakie mają opinie o Premium Mobile? Pewną podpowiedzią są właśnie raporty MNP. To nie są po prostu liczby, które mają znaczenie co najwyżej dla strategów firm telekomunikacyjnych. To są liczby, które pokazują jacy operatorzy zyskali lojalność klientów i jacy mają na tyle dobre opinie by przyciągać nowych.

Biorąc pod uwagę wyniki Premium Mobile można więc śmiało powiedzieć, że ma on naprawdę dobrą opinię u swoich klientów. Stosunkowo niewielu go opuszcza, mimo umowy bezterminowej, która bardzo to ułatwia, za to wielu do niego przechodzi. Moim zdaniem to najlepszy dowód, że jeśli chodzi o Premium Mobile opinie z internetu nie są przesadzone. Zasięg naprawdę musi być dobry, a oferta satysfakcjonująca. Gdyby było inaczej, klienci szybko odchodziliby od operatora, co znacząco wpływałoby na bilans przenoszonych numerów. Dlatego według mnie raport MNP 1Q 2020 potwierdza, że Premium Mobile naprawdę cieszy się dobrą opinią i to dość ugruntowaną. W końcu od kilku lat co kwartał zyskuje kilkanaście tysięcy przejętych numerów. A co Wy o tym myślicie? A może macie własne doświadczenia z Premium Mobile i chcielibyście się nimi podzielić?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *